آمازون اکو از دیروز تا امروز

0
5293

 

امازون اکو از دیروز تا امروز

 امازون اکو این سیستم صوتی از یکی از جذابترین وچشم گیر ترین محصولات  سال  2015  بوده است که با قابلیت اتصال به لوازم  هوشمند منزل و همچنین شبکه های رادیوویی امکانات خاصی را برای کاربران ایجاد می کرد از جمله پاسخ گو سوالات کاربران که حوصله ووقت کافی برای جستجو به  پاسخش را ندارند  در طول روز بوده است البته این کوچکترین کار این سیستم هوشمند می باشد علاوه بر این امازون اکو قابلیت نصب به وای فای و و اتصال به بلوتوث به تلفنهای همراه را دارد….با این قابلیتها این امکان برای کاربران ایجاد می شود که بتوانند موسیقی موجود در تلفن همراه خود را بااین سیستم هوشمند گوش کنید با کیفیت فوق العاده بالا وبی نظیر .علاوه برموارد ذکر شده در بالا  امازون اکو قابلیت این را نیز داشته است که  صدای فوق العاده  طبیعی  این سیستم هوشمند می باشد که باعث می شود به هیچ عنوان حس نمی کنید در حال مکالمه ویا صحبت بایک ربات یا سیستم هوشمند هستید ونیز حتی می توانید به ای ن ربات هوشمند اموزشهای لازم را بدهید.

201612311541452880a

در سال 2017  این محصول هوشمند با قابلیتهای جدید وبالقوه تری معرفی شد واز ان پرده برداری شد… در مبحث پایین به معرفی امازون اکو دات نسل جدید خانواده امازون می پردازیم.

امازون اکو دات یک دستگاه هوشمند می باشد که براساس کنترل صوتی هماهنگ می شود. امازون اکو دات صدای شما را از فاصله خیلی دور تشخیص می دهد مانند امازون اکو وهمچنین امازون اکو دات قابلیت نصب به اسپیکر را نیز داراست   واینکه این سیتم هوشمند در دل خود اسپیکر کوچکی را دارا می باشد که با بلوتوث ویا سیم می توان اسپیکر امازون دات را به اسپیکر مورد علاقه تان نصب کنید و از سرویس الکسا کمال بهره ولذت راببرید. با اکو دات می توانی د براحتی صحبت کنید جواب سوالاتتان رابگیرید از وضعیت اب و هوا باخبر شوید  اخبارو موسیقی گوش کنید.amazon-echo-product-photos-01

اما شاید برایتان این سوال در ذهنتان پیش بیاید که امازون الکسا چیست و چه کارایی دارد.

در مبحث پایین تاحد امکان در این باب به توضیح وتفسیر می پردازیم تا بتوانیم شمارا در این مورد کاملا توجیح کنیم. اما امازون الکسا اگر شما برای خود یک دستگاه هوشمند امازون خر یداری کرده باشید به احتمال خیلی زیاد نام الکسا به گوشتان اشنامی باشد  این الکسا نامی است که می توان  در کنار شما در مواقع احتیاج باشد البته  احتیاج در خصوص دستگاهای مانند امازون می باشد  و شمارا همراهی کند. در جامعه پیشرفته امروزی الکسا در بیشتر محصولات فناوری شده  قراردارد الکسا را می توان در بسیاری موارد از جمله    انواع اسپیکرها و یا بلندگوها ویا رباتها  هوشمند ودر برخی حتی در لامپ هاهوشمند وغیر هوشمند مشاهده کرد واما اینکه چه کار کردی دارد این امازون الکسا و ظایفی دارد از جمله کنترل چرا غهای منزل قفل درهای  منز ل  و کنترل گجتهای هوشمند  ونیز پخش موسیقی و تنطیم ترموسات . اما ذکر این نکته لازم وبه جا است که یاد آوری کنیم که امازون الکسا به تنها وبدون وجود دستگاهی کارایی ندارد و در واقع نمی توانیم یک الکسا خالی داشته باشیم. و این را بدانید که الکسا را فقط به چشم یک همراه نگاه نکنید چون کارایی وقابلیتهای الکسا بالاتر وبیشتر از یک همراست . شما براحت می توانید از هوای شهرتان از الکسا بپرسید  و اینکه در حال حاضر الکسا بر روی محصولات فناوری شده شرکت امازون وجو دارد وشمابه راحتی می توانید از ان بهره ببرید.الکسا در واقع یک سیستم صوتی است که شرکت امازون طراحی کرده است  

راه رااندازی این سرویس واین دستیار صوتی

صدای صوتی شماست فقط کافیست صدایش بزنید برای بیشتر دستگاهای که از این فناوری بهره می برند گفتن کلمه الکسا کافی است اما شما می توانید علاوه براین با ضربه زدن برروی یک دکمه الکسا را فعال کنید واز ان استفاده کنید.

توضیح رسمی شرکت امازون 

. توضیح رسمی شرکت آمازون در ارتباط با سرویس صوتی الکسا را می توانید در زیر بخوانید:

سرویس صوتی الکسا (AVS) یک سیستم تشخیص صوت هوشمند است و با استفاده از خدمات درک زبان طبیعی، به شما امکان آن را خواهد داد تا با استفاده از هر دستگاه متصلی از طریق میکروفون و اسپیکر به آن متصل شوید.

در حالی که نام رسمی این دستیار الکسا است، شما می توانید برای بیدار کردن آن کلمه مورد نظر را به «آمازون» و یا «اکو» نیز تغییر دهید.

·          

اما چر الکسا نام نهادند ؟ شر کت آمازون بخاطر اینکه این اسم کم حرف وکم نظیر است وبرای  شما کاربران محترم در به زبان اوردن نام الکسا برایتان راحت است و ناخواسته دیگر دستگاهای هوشمند فعال نشوند و این نام رانهادند. 

لیمپ در این باره می گوید:

ما چندین نام را برگزیدیم اما آن چیزی را انتخاب کردیم که شخصیت خاصی به این کامپیوتر یادگیری بدهد. اگر هر کدام از شما اسپیکر آمازون اکو داشته باشید، شما می دانید که آن تنها با کلمه الکسا به پا می خیزد  و می دانید که پژواک آن کلمه چگونه است که خیلی سخت می تواند در کنار سایر کلمات قرار گیرد. بنابراین شما مطمئن خواهید شد که الکسا به خوبی این صدا را تشخیص می دهد و خیلی زود می تواند آماده استفاده شما قرار گیرد اما چگونه بااین دستگاه کار کنیم . برای استفاده از این سیستم هوشمند وفناوری شده نیازمند ان هستید که دستگاهی باقابلیت دارا بودن الکسا را خریداری کنید  از سری محصولات شرکت امازون  از جمله اکو  ویا اکو دات علاوه براین امروزه بیشتر شرکتهای تولیدی از این دستیار برروی دستگاهایشان استفاده

می کنند که با خریداری می توانید از سیستم الکسا بهره ببرید.علاوه براین در نمایشگاه سال 2017 بسیاری از گجتها نیز از این سیستم فناوری شده بهره می برند و یک شرکت پیشرفته خودروسازی قول داده است به زودی در خودروهای تولید شرکت خود از این فناوری یعنی الکسا استفاده کند.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها