راهنمای فعالسازی رمز یکبار مصرف ( رمز پویا ) تمامی بانک ها

0
538
راهنمای فعالسازی رمز یکبار مصرف

آموزش فعال کردن رمز یکبار مصرف

چند ماه است که سر و صدای رمز پویا یا همان رمز یک بار مصرف همه جا را پر کرده است. تقریبا اوایل سال 1398 بود که بانک مرکزی اعلام کرد رمز یک بار مصرف( رمز پویا) برای همه ی مشتریان بانک ها الزامی می باشد. احتمالاً بانک مرکزی به منظور جلوگیری از سرقت از حساب مشتری ها این کار را انجام داده است. چرا که سارقین حرفه ای با در دست داشتن رمز دوم کارت ها می توانند به راحتی از حساب آنها پول برداشت کنند و خریدهای اینترنتی را به راحتی آب خورد انجام دهند. به همین منظور بانک مرکزی راه چاره را در رمز یکبار مصرف یا رمز پویا ارائه کرده است. می دانید که در طی این چند سال اخیر پرداخت قبوض و خریدهای آنلاین و خرید شارژ و تهیه ی بلیط و … بصورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود و اکثر کاربران با داشتن رمز دوم قادر به انجام تمام این کارها بودند. با رمز دوم به راحتی می توانید از انواع فروشگاه اینترنتی و از انواع پیج و کانال خرید کنید و یا اینکه شارژ بخرید و یا قبش های آب و برق و گاز را پرداخت نمایید. همچنین دیگر لازم نیست برای انتقال پول از حساب خود به حساب دیگر حتما به شعبه های بانک مراجعه کنید، بلکه از طریق رمز دوم کارت خود می توانید بصورت اینترنتی انتقال را انجام داد. شما می توانید هر زمان که بخواهید از موجودی خو با خبر شوید، نه از طریق پیامک بعد از خرید، بلکه بصورت اینترنتی می توانید موجودی حساب خود را چک کنید.

روش های مختلف فعالسازی رمز پویا

هر یک از بانک ها نحوه ی فعال کردن رمز پویا را به شیوه ای خاص برای مشتریانشان تعریف کرده اند و این موجب اشفتگی در روند کار می شود. شما باید خودتان شخصا رمز پویای خود را فعال کنید و به بهانه ی پیچیده بودن این کار از آن سر باز نزنید. کافی است تا آخر این مقاله با ما باشید، تا بلافاصله پس از خواندنش نسبت به فعال کردن رمز پویا اقدام نمایید. اولین نکته که از همان شروع کار لازم به ذکر است، شماره موبایل است. برای فعالسازی رمز یک بار مصرف باید شماره موبایلی را که در موقع باز کردن حساب به بانک داده اید، در اینجا نیز وارد کنید. یعنی شماره موبایلی که بانک دارد با شماره موبایلی که برای فعالسازی رمز پویا وارد می کنیدف باید یکی باشند و گرنه نمی توانید با موفقیت رمز پویا را دریافت کنید. اگر به هر دلیلی شماره موبایلی که در اختیار بانک گذاشته اید در دسترس نیست، حتما به بانک مورد نظر مراجعه کنید و نسبت به تغییر شماره موبایل اقدام نمایید. فعالسازی رمز پویا از طریق نرم افزار و برنامه ی مخصوصی انجام می گیرد، این برنامه بر روی گوشی های اسمارت اجرا می شود. فرقی نمی کند گوشی شما آندرویدی باشد یا آی او اسی، چرا که نرم افزاری که رمز پویا را صادر می کند بدون نیاز به اینترنت رمز را تحویل می دهد. اما حتما باید گوشی هوشمندی داشته باشید، تا برنامه ی مورد نظر اجرا شود. دقت کنید که حتما تاریخ و ساعت گوشی باید تنظیم باشد تا در حین دریافت رمز پویا با مشکل مواجه نشوید. البته روش دیگری نیز برای دریافت رمز پویا وجود دارد که از گوشی هوشمند بی نیاز است و آن هم استفاده از پیامک و کد USSD می باشد.

رمز یکبار مصرف بانک ملی

اگر شما دارنده ی کارت بانک ملی هستید و می خواهید رمز پویای کارت بانک ملی را فعال کنید، باید ابتدا به سایت اصلی بانک ملی مراجعه نمایید، سپس از آنجا اپلیکیشن 60 را دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن برای اندروید و ای او اس IOS طراحی شده و اگر گوشی اندرویدی دارید باید اپلیکیشن 60 برای اندروید را دانلود کنید و اگر گوشی شما آیفون است اپلیکیشن 60 برای IOS را دانلود نمایید. همچنین کد دستوری  *737*60#  نیز برای این منظور استفاده می شود. بعد از دریافت اپلیکیشن باید سامانه 60 را هم فعال کنید، که فعالسازی آن از طریق خودپرداز و از طریق سامانه بام انجام می شود. بعد از اینکه این هفت خان را طی کردید، می توانید برای هر خرید اینترنتی هر بار رمز یک بار مصرف را از اپلیکیشن 60 یا با کد دستوری دریافت نمایید.

چگونگی فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی

رمز یکبار مصرف بانک ملت

برای مشتریان بانک ملت نیز سه روش فعالسازی رمز یکبار مصرف در نظر گرفته شده است. بانک ملت با استفاده از اپلیکیشن رمز نگار که هم نسخه ی اندرویدی INDROID دارد و هم نسخه ی IOS دارد و یا با استفاده از رمزنگار پیامکی رمز پویا را صادر می کند. اپلیکیشن رمزنگار در سایت اصلی بانک ملت موجود است، شما ابتدا به این سایت مراجعه می کنید و نسخه ی اپلیکیشن مورد نظرتان را دانلود و نصب می کنید. سپس به خودپرداز بانک ملت مراجعه نمایید و از آنجا از طریق منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا،  کد فعالسازی را دریافت نمایید و سامانه رمزنگار ملت را فعال کنید. در نهایت کارت بانکی شما باید حتما در سامانه رمزنگار ملت ثبت شود. این روش برای افراد و مشتریانی است که دارای گوشی هوشمند هستند و برای کاربرانی که گوشی معمولی و غیر هوشمند دارند، سرویس پیامکی در نظر گرفته شده است. برای استفاده از سرویس پیامکی باید به خودپرداز و پایانه های بانکی مراجعه کنید. اما اگر به گوشی هوشمند دسترسی ندارید، امکان استفاده از سرویس پیامکی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در این روش نیاز است تا با مراجعه به خودپرداز یا پایانه‌‌های بانکی خدمات غیر نقدی بانک ملت، مراحل زیر را انجام دهید.

چگونگی فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت

با فشار دادن تغییر رمز، خدمات رمز پویا را فعال کنید و سپس فعالسازی رمز نگار ملت را فشار دهید. تا شماره موبایل شما نمایش داده شود، از شما می پرسد که ایا این شماره صحیح است یا خیر و شما در صورت صحت آن را تایید می کنید. سپس پیامک فعالسازی و راهنمای استفاده از سامانه برای شما ارسال می شود. هنوز هم رمز پویا صادر نشده و برای دریافت رمز پویا باید چهالر رقم آخر کارت بانکی خود را به سامانه ی پیامکی 30003303 ارسال کنید. در آخر رمز 7 رقمی یک بار مصرف برای شما بصورت پیامک صادر می شود.

رمز یکبار مصرف بانک صادرات

بانک صادرات از اپلیکیشن ریما برای صدور رمز یکبار مصرف بهره گرفته است. شما می توانید برای دانلود این برنامه یا به وب سایت بانک صادرات مراجعه کنید و یا اینکه برنامه ی موبایلی صاپ نسبت به دریافت اپلیکیشن رمزساز ریما اقدام نمایید.

چگونگی فعالسازی رمز پویا بانک صادرات

رمز یکبار مصرف بانک تجارت

بانک تجارت نیز مانند دیگر بانک های بزرگ از دو روش برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف استفاده می کند. این بانک رمز یکبار مصرف را از طریق کد دستوری *788*88# که به گوشی هوشمند نیازی ندارد و همچنین از طریق اپلیکیشن همراز فعال خواهد کرد. فعالسازی از طریق اپلیکیشن همراز نیازمند مراجعه به خودپرداز بانک تجارت می باشد. از طریق خودپرداز باید مسیر مشخص سایر خدمات و فعالسازی رمز پویا را طی کنید. بعد از این مرحله پیامکی که حاوی لینک نصب برنامه ی رمز ساز می باشد برایتان ارسال خواهد شد. شما می توانید بر روی لینک مورد انتظار کلیک کنید و برنامه همراز را نصب کنید. البته یک رسید نیز به همراه پیامک به شما تحویل داده می شود که برای مراحل ثبت نام اطلاعاتش لازم می باشد.  بعد از اینکه برنامه همراز را نصب کردید و وارد برنامه شدید،این برنامه از شما شماره کارت و شماره سریال و رمز توکن می خواهد، رسیدی که از خودپرداز دریافت کرده اید دارای شماره سریال و پیامکی که برایتان فرستاده شده دارای رمز توکن می باشد. با وارد کردن این اطلاعات، رمز یکبار مصرف بانک تجارت را دریافت خواهید کرد.

چگونگی فعالسازی رمز پویا بانک تجارت

رمز یکبار مصرف ( پویا ) بانک رفاه

برای آن دسته از کاربرانی که دارای کارت رفاه هستند و می خواهند رمز دوم یکبار مصرف را فعالسازی کنند، می توانند از طریق اپلیکیشن  رمز ساز که مخصوص گوشی های اندرویدی است، رمز یکبار مصرف را فعالسازی کنند. فعالسازی این رمز در کل 120 ثانیه طول می کشد. متاسفانه هنوز برنامه ای برای مشتریانی که گوشی هوشمند ندارند، طراحی نشده و از سرویس پیامکی خاصی پشتیبانی نمی کند.

رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی

برای مشتریان بانک کشاوری روشی ساده و سریع برای فعالسازی رمز یکبار مصرف طراحی کرده است. اپلیکیشن ریما در طی چند مرحله رمز پویا را صادر خواهد کرد. برای دریافت این اپلیکیشن کافی است به وب سایت بانک کشاورزی مراجعه نمایید و برنامه ریما را دانلود و نصب کنید. برای وارد شدن به این اپلیکیشن باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. این نکته را فراموش نکنید که شماره تلفنی که در این برنامه وارد می کنید باید با شماره تلفنی که در بانک ثبت شده یکی باشد. بعد از صحت و تایید شماره تلفن از طریق پیامک کد فعالسازی برایتان صادر می شود. از طریق لینک فرستاده شده می توانید وارد برنامه شوید و رمز مخصوص را تعیین کنید. در نهایت باید از طریق دستگاه خودپرداز، رسید با شماره رسید 8 رقمی و پیامکی حاوی کد امنیتی 12 رقمی را دریافت خواهید کرد و با وارد کردن این اطلعات در برنامه ی ریما رمز یکبار مصرف را دریافت کرد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها