نرم افزار CPU-Z و مشخصات کامل لپ تاپ

0
1508

چکونه با نرم افزار CPU-Z مشخصات لپ تاپ را بدست آوریم؟

نرم افزار CPU-Z و اطلاعات کامل درمورد مشخصات کامل لپ تاپ یا سیستم، شما با برنامه ی cpu-z می توانید تمامی اظلاعات سیستم خود را بدست آورید. این نرم افزار کاربردی با کالبد شکافی cpu تمامی اطلاعات و جزئیات پردزانده را در اختیار شما می گذارد. اطلاعاتی که توسط این نرم افزار بدست می آید، شامل نام تجاری پردازنده، تکنولوژی به کار رفته در آن، تعداد هسته های آن، مقدار حافظه ی کش، حافظه ی رم و کارت گرافیک و …می باشد. تمام این اطلاعات تخصصی که لازم است قبل از خرید لپ تاپ یا سیستم خود بدانید تنها با این روش ساده در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برنامه ی CPU-Z برنامه ای اندرویدی است که بصورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و به سادگی می توان آن را از طریق سایت مرجع دانلود کرد و نصب نمود. بعد از اینکه برنامه را دانلود کردید آن را نصب خواهید کرد و سپس برنامه را باز کنید. با باز شدن برنامه ی مورد نظر پنجره ای با 7 تب برای شما نمایان می شود. که شامل تب های CPU و Caches و memory و mainboard و spd و graphics و about می شود.

قفغ

تب CPU:

پنجره ی cpu مشخصات را به دو قسمت processor و clocks تقسیم می شود. در قسمت پردزانده اطلاعات مربوط به مدل و تکنولوژی پردازنده را نمایش می دهد. در قسمت تکنولوژی به نانومتر پردازنده اشاره می کند، که هر چه نانومتر پردازنده کمتر باشد، تکنولوژی پردازنده بهتر بوده و همچنین میزان برق مصرفی نیز کمتر و حرارت کمتری هم تولید می کند. در قسمت پایین نیز که به سرعت پردازنده مربوط می شود، سرعت پردازنده را بر حسب هرتز نمایش خواهد داد.  پنجره ی بعدی به حافظه ی کش Cashes مربوط می شود، که اطلاعاتی مانند ظرفیت و سطح L1 و سطح L2 و L3 را به همراه ظرفیت و سرعت حافظه های کش را نمایش می دهد. با این ترتیب هر یک از این پنجره ها دارای اطلاعاتی هستند که با باز شدن هر یک از آنها متوجه اطلاعات خواهید شد. برای دانلود برنامه ی CPU-Z می توانید به سایت اصلی سازنده https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html مراجعه نمایید و از آنجا برنامه را دانلود نمایید و ان را اجرا کنید، تا اطلاعت کامل سیستم در اختیارتان قرار گیرد.

در قسمت نام پردازنده، کد نام و MAX TDP که مربوط به حداکثر دمای قابل تحمل پردازنده است را نشان خواهد داد. نوع سوکت پردازنده با نام package و تکنولوژی technology که مربوط به تکنولوژی پردازنده می باشد و سایر مشخصات دیگر در این قسمت به اطلاع شما خواهد رسید. در قسمت سرعت یا کلاک نیز اطلاعاتی مانند سرعت هسته core speed و Multiplier که مربوط به فرکانس داخلی می باشد. سرعت انتقال داده بین بخش های مختلف پردازنده Bus Speed و سرعت Rated FSB را نیز نمایش خواهد داد.

بررسی اطلاعات کامل لپ تاپ

تب caches:

در پنجره ی کش caches نیز اطلاعات مربوط به L1 Data: داده های سطح 1 و L1 Inst: نوع کش سطح 1 و  Level 2: میزان کش سطح دو و Level 3: میزان کش سطح سه و Cores: تعداد هسته ها و Threads: تعداد رشته ها را مشخص خواهد کرد.

 

نرم افزار CPU-Z و اطلاعات کامل درباره ی پردازنده

تب mainboard:

در پنجره ی mainboard نیز اطلاعات راجع به مادربرد سیستم نمایش داده می شود. که این اطلاعات شامل ؛ Manufacturer: سازنده مادربرد و Model: مدل مادربرد و Chipset: چیپ ست به کار رفته در مادربرد و LPCIO: ورودی و خروجی های پین ها مادربرد را معرفی خواهد کرد. و در نهات هر یک از پنجره ها اطلاعاتی مشخص و لازم را به شما گزارش خواهند داد.

نرم افزار CPU-Z و اطلاعات کامل درباره ی پردازنده

تب memory :

 

نرم افزار cpu-z

تب GPU:

اطلاعات کامل لپ تاپ با نرم افزار cpu-z
بررسی اجمالی
مطلب قبلیکدام پردازنده بهتر است، اینتل یا AMD؟
cpu-zچکونه با نرم افزار CPU-Z مشخصات لپ تاپ را بدست آوریم؟ نرم افزار CPU-Z و اطلاعات کامل درمورد مشخصات کامل لپ تاپ یا سیستم، شما با برنامه ی cpu-z می توانید تمامی اظلاعات سیستم خود را بدست آورید. این نرم افزار کاربردی با کالبد شکافی...
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها