اتصال گوشی به تلویزیون با شارژر ( کابل یو اس بی )

4
17788
اتصال گوشی موبایل به تلویزیون

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون یکی از قابلیت های مورد استقبال بوده که اکثر کاربران و خریدارن بعد از خرید تلویزیون و استفاده از آن این سوال را از ما می پرسند؛ که چگونه گوشی خود را به تلویزیون وصل کنیم؟ شما هم اگر می خواهید گوشی خود را به تلویزیون از روش غیر هوشمند وصل نمایید، به شما پیشنهاد می دهم که این مطلب را تا آخر بخوانید. وصل کردن گوشی به تلویزوین از روش هوشمند و بی سیم مشکلاتی مانند قطع و وصل شدن و کاهش کیفیت صدا و تصویر را در پی دارد، از این رو حتی تلویزیون های اسمارت هم برای وصل شدن به گوشی مشکل دارند و باید به روش دیگری غیر از روش بی سیم پناه ببرند. ما در این مطلب قصد داریم نحوه ی اتصال و چگونه وصل شدن گوشی به تلویزیون را ز طریق شارژ یا کابل یو اس بی توضیح دهیم. گوشی های هوشمند امکانات متنوع و سرگرم کننده ای دارند و می توان ساعت ها با گوشی خود را سرگرم کرد، برای وصل کردن این گوشی هوشمند به تلویزیون روش های مختلفی وجود دارد و یکی از ساده ترین روشهای اتصال، کابل usb است.

از مزایای وصل نمودن گوشی به تلویزیو از طریق شارژر می توان به عدم مشکل تاخیر در دریافت و پردازش سیگنال های تصویر و صوتی اشاره کرد. معمولا در روشهای اتصال بی سیم لگ و کندی به هنگام پخش محتوا پیش می آید و همین کیفیت را کاهش می دهد. البته تماشای فیلم و سریال با مشکل تاخیر و افت کیفیت شاید کمی قابل تحمل باشد؛ اما با هیجان بازی ها و مسابقات ورزشی چه می کنید! البته اجرای بازی هم با این روش اصلا ممکن نیست و در هنگام بازی بر روی نمایشگر تلویزیون کندی و تاخیر به هنگام پخش محتوا آزار دهند خواهد بود. در این حالت است که شما هم مثل کاربران ما به فکر استفاده از روش های سیمی اتصال خواهید بود و می خواهید با شارژر گوشی خود را به تلویزوین وصل کنید. برای وصل کردن گوشی به تلویزیون از طریق کابل usb باید به مواردی مانند سیستم عامل گوشی همراه توجه کنید، برای نمونه روش وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون با روش اتصال آیفون به تلویزیون متفاوت است. همچنین بسته به محتوایی که می خواهیم از گوشی به تلویزیون انتقال دهیم نیز روش انتقال تغییر می کند.

اتصال گوشی به تلویزیون با شارژر

برای مشاهده ی عکس کافی است که کابل شارژر گوشی را بیاوریم و تلویزیون و گوشی را به هم وصل نماییم. از روش های اتصال گوشی به تلویزیون از طریق شارژر می توان به فناوری MHL اشاره کرد.  یعنی وصل کردن گوشی با موبایل با کابل MHL، این قابلیت باعث می شود تا دستگاه هایی که دارای این فناوری هستند به تلویزیون وصل شوند. اگر هم گوشی شما از MHL پشتیبانی نکرد، باید آداپتور MHL را تهیه کنید. MHL کابلی است که از یک پورت HDMI و کابل USB تشکیل شده و کوتاه شده ی عبارت Mobile High-Definition Link می باشد. کابل را به گوشی وصل می کنید و پورت HDMI را به تلویزیون و البته رابط MHL پورت یو اس بی هم برای شارژ کردن گوشی دارد.

برای این کار ابتدا باید مشخصات گوشی خود را بررسی کنید که آیا از این قابلیت پشتیبانی می کند یا خیر! چرا که برخی از گوشی MHL ندارند و برخی دیگر این فناوری را دراند. اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کند که چه بهتر چون تنها به یک کابل MHL نیاز خواهید داشت. کابل MHL کابل یا آداپتوری است که یه سر آن میکرو USB و سر دیگر آن HDMI است. به این صورت به راحتی می توان سر میکرو یو اس بی را به گوشی وصل کرد و سر HDMI را به تلویزیون. جالب است بدانید که در این روش اتصال هم گوشی شارژ می شود و هم اینکه صفحه نمایش گوشی بر روی تلویزیون پخش می گردد. ناگفته نماند که MHL از کاربردی ترین و ساده ترین روش ها برای اتصال گوشی به تلویزوین است. برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل MHL به گوشی با فناوری MHL و یک آداپتور MHL نیاز دارید، همچنین برای وصل کردن آداپتور به تلویزیون، باید حتما تلویزیون شما دارای پورت HDMI باشد، که خوشبختانه امروزه همه ی تلویزوین ها این پورت تصویری را دارند. برای وصل کردن آداپتور به پورت HDMI یک کابل اچ دی ام ای نیاز است که تلویزیون و رابط را به هم وصل کنیم. برای اینکه گوشی در حین اشتراک گذاری شود یک کابل پاور هم نیاز خواهیم داشت.

ابتدا شارژر را به پریز برق وصل کنید، بعد از آن کابل MICRO USB یا همان کابل پاور را به رابط MHL وصل کنید. بعد از آن رابط MHL را که دارای کابل USB بود را سر میکرو یو اس بی را به گوشی یا تبلت وصل کنید.بعد از آن کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید و سر دیگرش را به رابط MHL بزنید. بعد با استفاده از ریموت کنترل ورودی پخش تلویزیون را از روی آنتن به کابل HDMI تعویض کنید. تا محتوای HDMI را پخش کند. در این حالت با همین رابط MHL گوشی شما به تلویزیون وصل شده و محتویات گوشی بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون نمایش داده می شود.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

برای اینکه گوشی آیفون را به تلویزیون وصل کنید تقریباً از روشی همانند روش اتصال گوشی آندروید استفاده می کنیم، با این تفاوت که به کابل های دیگری نیاز پیدا می کنیم. یعنی بسته به نسخه ی ای او اس به آداپتور لایتنینگ دیجیتال AV و یا آداپتور وی جی ای لایتنینگ  نیاز خواهیم داشت. در این حالت هم ابتدا گوشی را به آداپتور نام برده وصل کرده و سپس از طریق کابل پشتیبانی شده آن را به تلویزیون وصل خواهیم کرد.

 

3.9 9 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
💔𝑺𝒆𝒕𝒂𝒚𝒆𝒔𝒉🗿
1 سال قبل

گوشی من با این روش وصل نمیشههه😑😒

حسام
2 سال قبل

من هرروز درحال سرچ به وجه تازه ناشناخته ای از ورود به دنیای قشنگ کدها رمزها و اسرار میرسم و هی میگم کاش دیروز دیده بودم این مطلب رو ولی مهم نیست هر شکست پلی به سوی پیروزی هستش و قطعا من برنده بازی خواهم بود

گاز ورمه
2 سال قبل
پاسخ به  حسام

چی مصرف میکنی داداش

💔𝑺𝒆𝒕𝒂𝒚𝒆𝒔𝒉🗿
1 سال قبل
پاسخ به  حسام

😐