لپ تاپ استوک چیست؟

0
752
لپ تاپ استوک چیست

لپ تاپ استوک چیست و مزایا و معایب خرید آن

لپ تاپ وسیله ای کاربردی و برای بسیاری از کاربران و خریداران ضروری است. تقریبا می توان نیاز به خرید لپ تاپ را مشابه خرید گوشی موبایل دانست و این نیاز روز به روز در جامعه افزایش پیدا می کند. از این رو لازم است شما با انواع لپ تاپ و اصطلاحات رایج آن آشنا شوید. از سوالات متداول و رایجی که اکثر خریداران این روزها می پرسند، لپ تاپ استوک یا لپ تاپ دست دوم است. با توجه به وضعیت اقتصادی حاک بر جامعه و گران شدن قیمتها بصورت نجومی، طبیعی است که خریداران لپ تاپ استوک بیشتر از پیش گردند. چرا که قیمت تعیین کننده ی خرید است. لپ تاپ استوک در بازار ایران به لپ تاپ دست دوم معروف است و تا چند سال پیش دید مثبتی درباره ی خرید لپ تاپ استوک در ذهن مردم درست نشده بود و اکثرا در کیفیت و اصلی بودن لپ تاپ استوک شک داشتند. اما در طی این چند سال اخیر به دلیل افزایش قیمت لپ تاپ های نو و به دلیل کارآیی خوب و مطلوب لپ تاپ های استوک و همچنین افزایش اطلاعات درباره ی ماهیت و اصالت لپ تاپ استوک این باور غلط از بین رفته است.

جالب است بدانید که لپ تاپ های دست دوم نیز از نظر کیفیت و کارآیی و مدت زمان استفاده و میزان سالم و تازه بودن درجه بندی می شوند. درجه بندی لپ تاپ های استوک بصورت درجه ی A و درجه ی B و درجه ی C می باشد. هر چه لپ تاپی سالم تر و تازه تر باشد در درجه ی اول و یا دوم قرار می گیرد، بنابراین شما هم در هنگام خرید لپ تاپ از فروشنده دربارهی درجه ی لپ تاپ سوال بپرسید. شما امکان دارد لپ تاپ استوک درجه A را با یک لپ تاپ تازه و نو اشتباه بگیرید، چرا که این سری از لپ تاپ ها کمتر از 6 ماه کار کرده اند و از نظر ظاهری جذابیت زیادی دارند، بصورتی که هیچ گووه خط و خشی بر روی بدنه ی آنها دیده نمی شود.

انواع لپ تاپ استوک

از این موارد بگذریم، به موضوع اصالت لپ تاپ های استوک برمی گردیم، لپ تاپ استوک اروپایی واژه ای است که فروشنده ها از آن استفاده می کنند، درست است یک سری از لپ تاپ های استوک از کشورهای اروپایی وارد می شوند و مخصوصا لپ تاپ های استوک بانه و دیگر شهرهای مرزی اروپایی بوده و همین موضوع اصالت آنها را ثابت خواهد کرد.با این تعاریف تا اکنون دو دلیل اصلی برای خرید لپ تاپ استوک مشهود است، قیمت مناسب و کیفیت عالی. شما برای خرید لپ تاپ لازم است که لپ تاپ مورد نظر را از نظر قطعات سخت افزاری مانند هارد و باتری و رم و حافظه ی و صفحه نمایش و … بررسی کنید.البته هنگام خرید از فروشنده قول پس گرفتن در صورت عدم کارآیی و وجود مشکل را بگیرید. بعضی از فروشنده ها امکان تعویض  20 روزه را برای مشتریان فراهم کرده اند. یعنی خریدار می تواند لپ تاپ را بخرد و به مدت 20 روز از آن استفاده کند، اگر مشکلی داشته آن را پس بدهد.ابا این شرایط خرید بسیار راحت تر و مطمئن تر خواهد بود.

از معایب و ایرادهایی که به خرید لپ تاپ استوک وارد است، عدم پشتیبانی از گارانتی می باشد و اینکه در بعضی موارد نمی توان از سلامت لپ تاپ و میزان کاردکرد آن مطمئن شد. البته خریداران حرفه ای مشکل تست لپ تا پ را ندارند و با بررسی دقیق سخت افزار لپ تاپ به راحتی کیفیت لپ تاپ و ارزش آن تخمین می زنند.

انواع لپ تاپ استوک

 

لپ تاپ استوک ایسر ACER

ایسر acer شرکت معتبر و مشهوری است که سالهای زیادی در زمینه ی تولید انواع لپ تاپ فعالیت می کند. این برند انواع لپ تاپ نوت بوک و اولترا بوک را تولید و روانه ی بازار کرده است. این شرکت معروف برای اولین بار زمانی که هیچ محبوبیت و معروفیتی نداشت در سال 1976 توسط فردی به نام Stan Shih تاسیس گردید، کار این شرکت در ابتدای کارش تولید قطعات الکتریکی بوده که بعدها با گسترش کار خود توانسته انواع کیت ها و کامپیوترها و لپ تاپ ها و موبایل …. را تولید نماید. لپ تاپ های ایسر شامل سری های مختلفی مانند سری Extensa و سری Iconia و سری Aspire ، سری TravelMate ، سری Predator ، سری Aspire One ،سری TimelineX ،سری Nitro، سری Predator Helios باشد. در میان این مجموعه، لپ تاپ های سری Predator Helios و Nitro کاربرد گیمینگ دارند و به لپ تاپ های گیمینگ و مالتی مدیا شهرت دارند. این لپ تاپ ها دارای سخت افزار قوی بوده که اجرای برنامه ها و بازی های سنگین را راحت کرده اند. در فروشگاه اینترنتی هنارک لپ تاپ استوک ایسر مدل لپ تاپ ایسر تراول میت P255 موجود است، که با ضمانت تست به مدت 20 روز و تعویض کالا ارسال خواهد شد.

 

لپ تاپ استوک اچ پی HP

شرکت معروف اچ پی HP یک شرکت بزرگ آمریکایی است که در سطح جهانی فعالیت دارد و انواع لپ تاپ و سرور و پرینتر را در لیست محصولات و تولیدات خود دارد. این شرکت معتبر انواع لپ تاپ را در سری های الیت بوک EliteBook و پروبوک ProBook و پاویلیون Pavilion و Omen … دسته بندی کرده است. در این میان لپ تاپ اچ پی سری OMEN به عنوان لپ تاپ گیمینگ اچ پی به فروش می رسد، که از نظر سخت افزاری قدرت لازم برای اجرای برنامه ها و بازی های سنگین را دارد. گفتنی است که لپ تاپ های اچ پی همیشه جزو پرفروش ترین لپ تاپ ها بوده و هستند که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت می توانند رضایت کاربران را به دنبال داشته باشند. لپ تاپ استوک HP سری الیت بوک و پروبوک در دسته ی لپ تاپ های صنعتی قرار می گیرند که این لپ تاپ ها بسیار با کیفیت بوده و با اینکه طراحی ظریفی ندارند، اما مقاومت و قدرت بالایی در پردازش و اجرای برنامه های مختلف دارند از این رو بیشتر کاربرد صنعتی دارند. اگر برای انجام کاری خاص مثل حسابداری و یا کارهای اینترنتی و کار کردن بر روی ویرایش فیلم و ادیت عکس و … می خواهید لپ تاپ بخرید، حتما از لپ تاپ های صنعتی اچ پی بخرید.

لپ تاپ استوک ایسوس asus

ایسوس ASUS نیز از دیگر برندهای تولید کننده ی لپ تاپ در سطح جهان است، ایسوس در محصولات خود سعی داشته بیشتر از هر مولفه ی دیگری به نیاز کاربران توجه کند و در لپ تاپ های خود از تازه ترین تکنولوژی ها و به روزترین فناوری ها بهره ببرد. ایسوس برای هر سری از لپ تاپ های خود از نام و در واقع حرف مخصوصی استفاده کرده است، حرفی که نشان دهنده ی سری لپ تاپ ایسوس می باشد. هر کدام از این سری ها کاربری خاصی دارند. سری FX، سری X، سری Rف سری N و …از جمله ی این سری های می باشند. ما در فروشگاه اینترنتی هنارک انواع لپ تاپ ایسوس را با قیمت مناسب و تضمین و تعویض 20 روزه در اختیارتان قرار داده ایم. لپ تاپ ایسوس X55C و لپ تاپ ایسوس A53U و لپ تاپ ایسوس UL50A با قیمت مناسب عرضه شده اند،برای مشاهده ی اطلاعات دقیق و جزئیات بیشتر به صفحه محصول مراجعه نمایید.

لپ تاپ استوک دل dell

اکنون نوبت به بررسی مشخصات و قیمت لپ تاپ دل DELL رسیده است، این لپ تاپ ها برخلاف لپ تاپ های اچ پی HP دارای طراحی ظریف و با کلاسی هستند و از شکل یکنواخت و ساده ی کلاسیک بیرون آمده اند. دل همواره دو مولفه ی طراحی و زیبایی و قیمت را مد نظر قرار داده است. با اینکه این روزها لپ تاپ دل نو و تازه کمی سخت پیدا می شود؛ اما لپ تاپ استوک دل DELL را می توان کمی سخت اما پیدا کرد. دل DELL در واقع یک شرکت آمریکایی بوده که در سال 1984 تاسیس شده است. این شرکت در طی چند سال فعالیت توانست خود را به 500  شرکت برتر دنیا برساند. دل نیز لپ تاپ های خود را در سری ها متنوع دسته بندی نموده است. یکی از سری های لپ تاپ این برند مصرف خانگی و اداری دارد که به لپ تاپ اینسپایرون Inspiron مشهور هستند. این سری از لپ تاپ ها طرفدارن زیادی داشته و با توجه به پوشش دادن سلیقه ها و نیازهای اکثر کاربران توانسته در لیست خوش فروش ترین لپ تاپ های دل قرار گیرد. اهمیت به موضوع قیمت و تنوع و کارآیی های مختلف به روشنی در این سری لپ تاپ به چشم می خورد. به جز تعداد محدودی لپ تاپ اینسپایرون که تعدادش از یکی دوتا تجاوز نمی کند مابقی لپ تاپ های اینسپایرون مصرف خانگی و اداری دارند.

 

لپ تاپ دل سری Vostro وسترو، این سری از لپ تاپ ها نیز به خاطر ظرافت و زیبایی چشمگیری که دارند مرعوف هستند و بسیار لوکس و زیبا جلوه می کنند. به این دلیل برای مصارف خانگی و اداری و تجاری مناسب می باشند. با اینکه تنوع این رسی از لپ تاپ ها کم است ؛ اما طرفداران خوش سلیقه و خاص خود را دارند. لپ تاپ های لتیتود Latitude نیز جزو لپ تاپ های صنعتی دل محسوب می شوند. این لپ تاپ ها دارای قدرت و کیفیت بالایی بوده و بیشتر مصرف صنعتی و حتی نظامی دارند. لپ تاپ گیمینگ دل تحت عنوان سری الین ویرAlienware  نامگذاری شده اند. این لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری برای گیمرهای حرفه ای طراحی شده اند و قابلیت نصب و اجرای سنگین ترین بازی ها را دارند. قدرت گرافیک این سری لپ تاپ بسیار بالا بوده و همین ویژگی باعث شده تا افرادی که در کار تدوین و ادیت فیلم هستند، کار سنگین رندر کردن به لپ تاپ گیمینگ الین ویر Alienware بسپارند.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها