چگونه منوی مخفی تلویزیون ال جی نمایش داده می شود؟

0
1151
آموزش ورود به منوی مخفی تلویزیون ال جی

آموزش ورود به منوی مخفی تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی به عنوان یکی از پیشرفته ترین تلویزیون های موجود در بازار شناخته شده اند و هر ساله به خاطر بهره گیری از تنوع زیاد سهم بسزایی از فروش جهانی را به خود تعلق می دهند. قابلیتی به نام منوی مخفی در تلویزیون های ال جی و البته همه ی تلویزیون فارغ از برند آنها وجود دارد، که این منو امکانات خاص و ویژه ای را در اختیار کاربرانش می گذارد. این منو از دید کاربر پنهان و جدا از منوی اصلی قابل دید، منویی است با امکانات پیشرفته. این منو دسترسی کاربر را به تنظیماتی نظیر تعیین و تنظیم رنگ و صدا، عرض و ارتفاع تصویر و تنظیمات استاندارد تصویر که شامل تنظیم نسبت کنتراست و میزان روشنایی و شدت رنگ و … خواهد بود. همچنین قابلیتهای خاصی مانند حالت Hotel Mode و Golden Eye را نیز در اختیار شما خواهد گذاشت. منوی مخفی تلویزیون ال جی هم کیفیت تصویر و هم کیفیت صدا را بهبود می بخشد و تجربه ی بصری و یمعی فوق العاده ای را به ارمغان می آورد. ال جی این منوی مخفی را برای نصاب ها و تکنیسین ها طراحی کرده، تا تنظیمات گسترده تری در اختیار داشته باشند. در ادامه آموزش گام به گام نحوه ی ورودی به منوی مخفی تلویزیون ال جی را بررسی می کنیم.

چگونگی ورود به منوی مخفی تلویزیون ال جی

یکی از روش های ساده و همیشه در دسترس برای ورود به منوی مخفی تلویزیون های ال جی این سات که دکمه ی ok ریموت کنترل تلویزیون ال جی را برای مدت چمد ثانیه فشار دهید. البته دقت کنید که تنها می نتوانید بر روی ریموت کنترل اصلی تلویزیون یا ریموت کنترل مادر حساب باز کنید و انتظار این کارآیی را داشته باشید. دکمه ی ok و دکمه ی منو menu هر دو این کار را انجام می دهند. یعنی در برخی از تلویزیون ها باید دکمه ی منو را فشار دهید و در برخی دیگر دکمه ی اوکی ok برای ظاهر شدن منوی مخفی تلویزیونن در نظر گرفته شده است. با فشار دادن این دکمه ها منوی خدمات بر روی صفحه نمایش تلویزیون ظاهر می گردد.

چگونگی ورود به منوی مخفی تلویزیون ال جی

روش بعدی برای ظاهر شدن منوی مخفی تلویزیون ال جی، استفاده ی همزان از دکمه ی ok و کلید کاشه صداست. برای این منظور باید به مدت 15 ثانیه ایندو دکمه را بصورت همزان نگه دارید تا منوی مخفی خدمات آشکار شود و امکان ایجاد تنظیمات دلخواه برایتان فراهم گردد. این روش بیشتر از روش بالایی و تنها فشار دادن دکمه ی ok زمان می برد، در روش اول تنها 7 ثانیه مافی بود، ولی در این حالت 15 ثانیهطول می کشد. بعد از اینکه منوی خدمات بر روی نمایشگر تلویزیون ال جی آشکار شد، احتمالا با کادر درخواست رمز مواجه شوید. در این حالت با وارد کردن چند رمز ساده می توانید به رمز تلویزیون خود پی ببرید. ابتدا 0000 را امتحان کنید و سپس رمزهای 7777  و 8878 و 8741 و 8743 و 0413 را وارد کنید. ولی معمولا در اکثر تلویزیون های ال جی این رمز بصورت پیشفرض 0000 است.

چگونگی ورود به منوی مخفی تلویزیون ال جی

تنظیمات منوی مخفی تلویزیون

این منو تنظیماتی مانند تنظیمات تصویر و تنظیمات صدا و تنظیمات قدرت و تنظیمات به روز رسانی و تنظیمات usb و تنظیمات رمز و … را در اختیارتان می گذارد. تنظیمات تصویر شامل تنظیم و تغییر میزان روشنایی و نسبت کنتراست و شدت رنگ و حتی نور پس زمینه را نیز کنترل نمایید. البته شما به تنظیمات صدا نیز دسترسی خواهید داشت و می توانید صدای تلویزیون را از نظر حداقل و حداکثر حجم صدا و صدای زیر و صدای پس زمینه کنترل کنید. از دیگر تنظیمات منوی مخفی می توان به تنظیمات برق یعنی تنظیمات قدرت تلویزیون اشاره کرد. تنظیمات قدرت در واقع مشکلات مربوط به قطع و وصل شدن برق را حل خواهد کرد و با کنترل قدرت، واکنش تلویزیون را نسبت به قطعی برقی تنظیم خواهد نمود. یعنی به تلویزیون می گوید که بعد از قطعی برق دقیقا چه کاری انجام دهد و چه واکنشی در برابر قطعی جریان برق داشته باشد. گفتنی است که بروز رسانی سیستم عامل نیز از طریق این منو صورت می گیرد. سیستم عامل تلویزیون نیازمند به روز رسانی می باشد و لازم است هر چند وقت یک بار نسبت به ارتقا و به روزرسانی اش اقدام کنید.

از دیگر مواردی که لازم به آن اشاره کرد، منوی نصب و راه اندازی می باشد. برای دسترسی به این منو کافی است دکمه ی منو menu را فشار دهید. فشردن و نگه داشتن همزمان دکمه ی on ریموت کنترل و دکمه ی on تلویزیون منوی نصب نیز برایتان نمایش داده خواهد شد. در این حالت هم باز رمز عبور درخواست می شود که  باید رمز 1105 را وارد کنید و یا اینکه کدهای وارد شده در بالا را وارد نمایید. در منوی نصب و راه اندازی به تظنیمات usb دسترسی خواهید داشت و این تنظیمات به شناسایی سریع درایو یو اس بی کمک می کنندو از فایل های و محتوای ذخیره شده در این درایو نیز پشتیبانی خواهند کرد. امکان تغییر رمز عبور و فعال کردن و دسترسی به حالت هتل نیز در این منو قابل اجرا خواهد بود. حالت هتل کمی تواند در برخی مواقعی بسیار کاربردی باشد. امیدواریم با خواندن و مطالعه ی این مطلب به راحتی بتوانید به منوی تلویزیون ال جی خود وارد شوید و از انکانات ویژه ی آن لذت ببرید. چنانچه در این مورد با مشکلی مواجه شدید می توانید از طریق نظر در پایین مطلب آن را با ما در میان بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها