لپ تاپ استوک ایسوس Q550A

  • لپ تاپ دست دوم ایسوس Asus Q550A
  • پردازنده ی دو هسته ای Intel Core i5
  • صفحه نمایش 15.6 اینچی
  • کارت گرافیک ساخت اینتل
  • هارددیسک 512 گیگابایت
  • حافظه ی رم 4 گیگابایت

مرجع:
تولید کننده :
0 تومان بدون مالیات
امتیاز کابران:
نظر / پرسش
محصولات مشابه
تماس با فروشنده

 بخش پشتیبانی فروش

آقای حسینی
09184448486
آقای رضایی
09184448482
شماره ثابت
08734231406
توضیحات

بررسی مشخصات و قیمت لپ تاپ استوک ایسوس Q550A

لپ تاپ دست دوم ایسوس Q550A لپ تاپ با کیفیتی است که از امکانات مناسب و قیمت خوبی بهره مند است. می دانید که قیمت لپ تاپ این روزها بسیار افزایش یافته است و بنابراین یافتن لپ تاپ ی با قیمت مناسب و ویژگی ها و امکانات  خوب شانسی است که نصیب هر کسی نمی شود. لپ تاپ استوم ایسوس Q550A نیز لپ تاپ 15.6 اینچی است که از پردازنده ی اینتل core i5 مدل 3210M بهره می برد. این پردازنده دو هسته ای بوده و از دو عدد هسته ی پردازشی بهره می برد،می دانید که تعداد هسته های یک پردازنده نقش مهمی در قدرت پردازشی cpu و لپ تاپ دارد، هر چه تعداد هسته ها بیشتر باشد، قدرت پردازشی نیز بالاتر خواهد بود. پردازنده های core i5 معمولا دو هسته هستند و پردازنده های سری های بالاتر یعنی core i7  و i8 چهار هسته ای بوده و قدرت بالاتری دارند. بعد از مشخص شدن تعداد هسته ها، اکنون نوبت به حافظه ی کش می رسد. حافظه ی کش در واقع حافظه ای است برای پردازش اطلاعات و انتقال آنها به cpu یعنی مواردی تکراری، درخواستهای تکراری در این حافظه ذخیره می شوند تا در صورت نیاز بدون پردازش و هدر دادن زمان اجرا شوند. حافظه ی کش در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ 3 مگابایت بوده و اطلاعات لازم و داده ها را در خود ذخیره می کند. این حافظه بعد از پردازنده بالاترین سرعت پردازشی را دارد و به همین جهت نیز تعبیه شده است. پردازنده یکی از قطعات مهم در لپ تاپ می باشد که دارای سرعت بسیار بالایی است ، از این رو هارد دیسک یا حافظه ی ذخیره سازی هیچ تطابق سرعتی با پردازنده ندارد، از این رو حافظه های موقت و نهان به نام ram بوجود آمد که سرعت بالاتری از هارد دیسک دارد و می تواند با سرعت بیشتری اطلاعات را به پردازنده انتقال دهد، اما باز هم سرعت رم از cpu بسیار کمتر بود و این چنین بود که حافظه ای به نام حافظه ی کش خلق شد. حافظه ی کش سرعت انتقال بالایی دارد و به پردازنده در اجرای سریع تر امور کمک می کند. 

با این تفاسیر باید به اهمیت حافظه ی کش و حافظه ی رم پی برده باشید. حافظه ی کش لپ تاپ استوک لنوو Q550A برابر 3 مگابایت بوده و حافظه ی رم نیز 4 گیگابایت است. حافظه ی رم از تکنولوژی ddr3 پشتیبانی می کند و دارای سرعت انتقال اطلاعات بالایی است. هارد دیسک یا حافظه ی ذخیره سازی که برای لپ تاپ ایسوس در نظر گرفته شده است، از نوع hdd بوده و دارای ظرفیت 500 گیگابایت می باشد. بعد از بررسی کردن این موارد، نوبت آن است که به اطلاعاتی برای پردازش اطلاعات تصویری برسیم. کارت گرافیک یکی از مواردی که در پردازش تصویری و ایجاد خروجی کامپیوتر نقش دارد، پردازنده ی گرافیکی می باشد. پردازنده ی گرافیکی این مدل لپ تاپ کارت گرافیک آنبورد بوده و بر روی پردزانده ی اصلی اینتل واقع شده است. این پردزانده با این که بسیار حرفه ای نیست، اما برای پردازش تصویری کارهایی که نیاز به قدرت پردازشی بالایی نداشته باشند، مناسب است. برای کسانی که قصد خرید لپ تاپ ایسوس را دارند، می توانند از سایر محصولات و لپ تاپ های ایسوس نیز دیدن کنند.

لپ تاپ ایسوس Q550A

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس Q550A

صفحه نمایش یکی دیگر از ویژگی های مهم در خرید لپ تاپ است، لپ تاپ استوک ایسوس Q550A دارای نمایشگری 15.6 اینچی است، که از نوع ال ای دی LED بوده و در پنل پشت زمینه ی آن لامپ  های کوچک ال ای دی به کار رفته اند تا تصاویری روشن و درخشان را به معرض نمایش بگذارد. در بین انوع صفحه نمایش لپ تاپ سه نوع صفحه نمایش داریم، نمایشگر ال سی دی LCD و نمایشگر ال ای دی LED و نمایشگرهای اولد OLED که نوع اول و دوم وابسته به نور پس زمینه هستند و این نور توسط لامپ ال ای دی تامین می شود. همچنین اندازه ی نمایشگر نیز از دیگر ویژگی های لپ تاپ است، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس را می توانید به راحتی حمل کرد و آن را با خود به محل کار و یا منزل برد و یا به کلاس های درس و ... نیز به راحتی قابلیت استفاده و جابجایی را دارد. ابعاد بزرگ تر لپ تاپ این امکان را به کاربران نمی دهد که لپ تاپ 17 اینچی یا بزرگتر را حمل کرد و اگر کوچکتر باشد شاید برای بسیاری از کاربران مناسب نباشد. اما لپ تاپ 15.6 اینچی هم برای عملیات مختلف مانند تایپ کردن و کار با اکسل و ویرایش فیلم و تصویر و....مناسب است. پنل به کار رفته در لپ تاپ ایسوس IPS بوده و باعث افزایش دادن زاویه دید می گردد. با این پنل می توان بدون مشکل افت کیفیت تصویر از زوایای مختلف به نمایشگر لپ تاپ نگاه کرد.

کیفیت تصویر نیز از دیگر ویژگی های صفحه نمایش لپ تاپ استوک ایسوس است، کیفیت تصویری که در این لپ تاپ پشتیبانی می شود، اچ دی HD بوده که برای نمایشگرهای کوچک لپ تاپ مناسب خواهد بود. همچنین این کیفیت تصویر از دقت تصویر 768×1366 پیکسل پشتیبانی می کند و تصاویر را با این دقت تصویر نمایش خواهد داد. بر بالای نمایشگر یک دوربین به نام وبکم تعبیه شده است، که امکان برقراری تماس های تصویری را با کیفیت بالا ممکن کرده است. همچنین کیبورد این لپ تاپ اندازه ای استاندارد داشته، که به راحتی می توان با آن تایپ کرد و انواع کارها را با آن انجام داد. کیبورد از نام پد نیز پشتیبانی می کند که با آن می توان به آسانی کارهای حسابداری و کار با اکسل را انجام داد. اندازه ی کلیدهای این کیوبرد استاندارد بوده و به ارحتی می توان از آنها استفاد کرد.

اتصالات و پورت ها

پورت ها و درگاه های ارتباطی در لپ تاپ نیز مانند دیگر وسایل دیجیتالی نقش مهمی بر عهده دارد. از این رو بر روی لبه های لپ تاپ ها پورت های متعددی قرار گرفته اند. از جمله ی این پورت ها می توان پورت های کاربردی usb و hdmi و پورت lan و پورت دیسپلی پورت و پورت فایروایر و ....را نام برد. لپ تاپ ایسوس Q550A نیز از این روش پیروی کرده و بر روی لبه های سمت راست و چپ خود درگاه های ارتباطی متعددی را پشتیبانی می کند. پورت USB و نسخه های متعدد آن وظیفه ی اتصال لپ تاپ ایسوس را به دستگاه های جانبی و حافظه های خارجی را داد. از این طریق می توانید برنامه های مختلف ذخیره شده بر روی حافظه های مختلف را با کیفیت بالا بر روی نمایشگر لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مشاهده کرد. درگاه HDMI نیز که تنها پورت مستقل تصویری است، توانایی این را دارد که بدون افت کیفیت محتوای تصویری را از دستگاه های پخش کننده به لپ تاپ انتقال دهد. 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول

مشخصات

سازنده پردازنده
intel
سری پردازنده
core i5
نسل پردازنده
نسل 3
نوع صفحه نمایش لپ تاپ
LED
اندازه صفحه نمایش لپ تاپ
15 اینچ
ظرفیت حافظه RAM
4 گیگا بایت
نوع حافظه RAM
DDR3
ظرفیت حافظه داخلی
512 گیگا بایت
نوع حافظه داخلی
HDD
پردازنده گرافیکی
اینتل - intel
نظر / پرسش (1)
Rated 5.00 on the scale 1 - 5 based on 1 customer reviews

رضایت

در کل لپ تاپ خوبیه من خیلی وقته تو دفتر کارم یکی از این مدل دارم تا الانم ازش راضی بودم.

آیا این نظر/پرسش برایتان مفید بود؟ بله خیر
برچسب های محصول

مشخصات پردازشی

سازنده پردازنده
intel
سری پردازنده
core i5
نسل پردازنده
نسل 3
پردازنده گرافیکی
اینتل - intel

حافظه و رم

ظرفیت حافظه RAM
4 گیگا بایت
نوع حافظه RAM
DDR3
ظرفیت حافظه داخلی
512 گیگا بایت
نوع حافظه داخلی
HDD

دیگر مشخصات لپ تاپ

نوع صفحه نمایش لپ تاپ
LED
اندازه صفحه نمایش لپ تاپ
15 اینچ

لپ تاپ استوک ایسوس Q550A

0 تومان

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم