یخچال دور این دور ال جی چیست ؟ | قیمت و مدل یخچال دور این دور ال جی

0
1721

 یخچال دور این دور چیست ؟ و شامل چه مدل های می شود ؟

 

یخچال دور این دور ال جی – شرکت ال جی که  در تولید لوازم خانگی نقش به سزای در بازار دارد هر سال با تولید مدل های جدیدی مشتریان این برند را شگفت زده می کند . ال جی که در تولید یخچال پیشرفت های زیادی حاصل

 

نموده است هر بار تکنولوژی جدیدی رو به یخچال های خود اضافه می کند .


 

 اما یخچال دور این دور خود کلمه دور این دور چیست ؟

دور این دور که از کلمه انگلیسی  door in door گرفته شده است به معنی درب روی درب می باشد در بعضی جاها با اسم دورین در هم جستجو می شود اما در اصل کلمه دور این دور صحیح است. . در این نوع یخچال ها یک درب روی درب اصلی قرار دارد به شکلی که درب فرعی روی درب اصلی و کوچک تر از اون قرار گرفته است .

هدف از طراحی این نوع درب ها ( دور این دور )  فضای بیشتر ، پر نمودن فضای خالی یخچال ، مصرف انرژی کمتر و راحتی بیشتر می باشد . در یخچال دور این دور دیگر لازم نیست برای موادی که به سرمایش کمتری احتاج است یخچال را به طور کامل باز نمود بلکه می توان با قرار دادن این مواد در بخش درب فرعی و استفاده از آنها  در زمان لازم  انرژی کمتری مصرف کرد  . حال چطور ؟

وقتی که یخچال فریزر به دمای خاصی نیاز دارد تا کار سرمایشی مواد درون آن را انجام دهد با باز نمودن درب باعث هدر رفتن سرمایش درون یخچال به بیرون است و تبادل  دمایی انجام می گیرد . اما وقتی که درب یخچال کمتر باز شود  اولا هدر رفتن انرژی کمتر است و ثانیا  چون دمای داخل بیشتر ثابت می شود موتور یخچال انرژی کمتری را جهت جبران دمای سرما  مصرف می کند و به همین لحاظ راندامان یخچال  بیشتر و مصرف انرژی کمتر می گردد .

 

یخچال های درو این دور شامل چه مارک و مدل های می شود ؟

تمامی یخچال هایساید بای ساید ال جی که درب فرعی روی درب اصلی قرار  دارند شامل دور این دور می شوند . همچنین یخچال های ساید بای ساید  مارک های دیگر همچون سامسونگ  هم از این تکنولوژی استفاده می کنند . و منحصر به ال جی نمی باشد . حال مدل های که در ادامه ذکر می شود مانند  یخچال ال جی j327   , یخچال ال جی j33  ,  یخچال ال جی j257  , یخچال ال جی j613  , یخچال ال جی x267   و  x33 شامل یخچال های که دارای دور این دور هستند. یخال های  که داری پیشوند  x  می باشند جزود یخچال های با فناوری اینستا ویو instaview هم هستند. این نکته هم ذکر شود که یخچال دور این دور فقط و فقط فعلا روی یخچال های ساید بای ساید قرار دارد .

اینستا ویو   –  instaview  چیست  ؟

شرکت ال‌جی به کمک این فناوری بدنه جلویی یخچال را مجهز به قابلیتی کرده که شما با واردکردن ضربه به آن می‌توانید محتویات یخچال را بدون نیاز به باز کردن درب آن مشاهده کنید. درواقع کمپانی ال‌جی در بخش بیرونی درب یخچال‌های خود از پنلی استفاده کرده که با ضربه دست، شفاف می‌شود. این فناوری هرچند در مقابل تکنولوژی Family Hub که سامسونگ در یخچال‌های خود از آن استفاده کرده هیجان‌انگیز نیست، اما ال‌جی امیدوار است با قیمت ارزان این یخچال جدید سایدبای‌ساید خود بتواند با سامسونگ رقابت کند.

قیمت یخچال دور این دور

قیمت یخچال های دور این دور ال جی  با توجه به اینکه از فناوری جدیدی برخوردار است نسبت به سایر مدل های که از این تکنولوژی بهره نمی برند بالاتر است . به طور مثال قیمت  دور این دور یک مدل خاص به مشابه همان مدل و امکانات اما بدون دور این دور چیزی در حدود 600 تا 900 هزار تومان به قیمت یخچال اضافه می کنند . اما با توجه به امکانات و راندامنی بهتر می توان گفت که قیمت شاید در وهله اول بیشتر باشد اما با توجه به موارد مزیتی ذکر شده از صرف  هزینه های پنهان  زیادی جلو گیری می کند و ا از این  بعد می توان استدلال کرد که قبمت یخچال دور این دور ال جی هم سطح و یا کمتر از یک یخچال معمولی است .

خرید یخچال دور این دور این دور ال جی ، آیا ارزش هزینه بیشتری را دارد ؟

قبل از خرید هر وسیله ای یک از تعیین کننده اصلی مارک و مدل محصول توانایی خرید محصول می باشد . یخچال دور این دور ال جی هم از این قاعده مستثنا نمی باشد . اگر صرف هزینه خیرد یک یخچال دور این دور ال جی برای شما آسان است خرید آن پیشنهاد می شود اما اگر برای شما سنگین است توصیه نمی شود برای امکانی که زیاد مهم نیست  آن را زیر بار مالی سنگین بخرید .

کلام آخر خرید هر کالای که خوشنودی خریدار را در پی داشته باشد ولو کالای با ارزش مالی کمی باشد بسیار بهتر از کالای که  داری ارزشی مالی زیادی است اما  تامین هزین آن شما رو به زحمت بیاندازد .


 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها