چگونه لپ تاپ را به اینترنتی گوشی وصل کنیم؟

0
1010
اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی موبایل

چگونه لپ تاپ خود را به اینترنت گوشی وصل کنیم؟

اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی ؛ سوالی است که امکان دارد برخی از کاربران که تازه وارد دنیای دیجیتال و این حوزه شده اند با آن روبرو شوند. امروزه بطور فراگیر و گسترده همه ی کاربران اینترنت، مودم های وایرلس دارند و به راحتی دستگاه های هوشمند خود مانند موبایل و لپ تاپ را به اینترنت بی سیم مودم وایرلس وصل می کنند. اما امکان دارد برخی مواقع به دلایل مختلف لازم باشد که از اینترنت گوشی موبایل یا اینترنت سیم کارت برای اتصال دستگاه های دیگر مانند گوشی یا لپ تاپ و تبلت و … استفاده نمایید. برای اتصال لپ تاپ به  گوشی چندین روش ساده و در دسترس وجود دارد که همه ی کاربران به راحتی می توانند آن را انجام دهند.

اتصال از طریق WI-FI

می خواهیم با ساده ترین روش شروع کنیم. از نظر من اسان ترین روش اتصال که بصورت بی سیم بوده و بدون نیاز به سیم و کابل اضافه می باشد، روش اتصال از طریق وای فای WI-FI می باشد. برای این اتصال کافی است این مراحل را طی کنید. ابتدا وارد بخش تنظیمات Setting گوشی شوید، سپس گزینه ی Mobile hotspot and tethering را پیدا کنید و انتخاب نمایید و از آنجه hotspot یا نقطه اتصال را فعال کنید، برای فعال کردن نقطه اتصال کافی است تیک روبرویش را بزنید تا هات اسپات گوشی روشن و از این به بعد گوشی شما مانند یک مودم عمل می کند. هر دستگاهی که در اطراف گوشی شما باشد به راحتی می تواند وای فای گوشی شما را پیدا کند و در صورت نیاز با وارد نمودن رمزوای فای گوشی به اینترنت وصل شوید و از اینترنت گوشی استفاده نمایید.

دقت کنید زمانی که گوشی خود را به مودم تبدیل می کنید و نقطه اتصال را روشن می کنید، باید حتما رمز مخصوصی برایش در نظر بگیرید، تا دستگاه های اطراف بصورت ناخواسته از آن استفاده نکنند. برای اختصاص دادن رمز به وای فای گوشی، کافی است وارد تنظیمات هات اسپات شوید و از انجا رمز اختصاصی خود را به آن بدهید. بعد از این مراحل نوبت آن است که لپ تاپ را روشن کنید و وای فای آن را روشن نمایید، سپس منتظر باشید تا لپ تاپ وای فای گوشی شما را پیدا کند، بعد از اینکه گوشی شما را پیدا کرد با وارد کردن رمز و کانکت شدن، لپ تاپ به اینترنت گوشی وصل خواهد شد. اکنون شما می توانید از لپ تاپ خود به راحتی استفاده کنید.

اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی از طریق وای فای

اتصال از طریق کابل یو اس بی USB

روش دیگری که می توان جهت اتصال لپ تاپ از آن استفاده کرد، اتصال از طریق کابل usb می باشد. بدون شک همه ی ما یک کابل usb یو اس بی اضافی در منزل داریم و یا کابل یو اس بی شارژر گوشی را می توانیم برای اتصال استفاده کنیم. قبل از هر چیزی موبایل و رایانه را از طریق کابل یو اس بی به هم وصل می کنیم، سپس وارد بخش تنظیمات setting گوشی موبایل می شویم. از بخش تنظیمات سراغ گزینه ی Connections می رویم تا پنجره ی جدیدی برایمان باز شود و از آنجا گزینه ی Mobile Hotspot and Tethering را انتخاب خواهیم کرد، تا به گزینه ی مورد نظر یعنی USB tethering برسیم. با فعال کردن این گزینه اتصال لپ تاپ و گوشی از طریق کابل یو اس بی صورت گرفته و اکنون لپ تاپ از اینترنت می تواند استفاده کند.

اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی از طریق یو اس بی

اتصال از طریق بلوتوث

روش سومی که برای اتصال لپ تاپ به اینترنت استفاده می شود، استفاده از بلوتوث تترینگ Bluetooth tethering می باشد. همه ی گوشی ها دارای این قابلیت بوده و می توان از این ویژگی برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. مانند دو روش بالا در این روش نیز ابتدا باید وارد بخش تنظیمات موبایل شوید و از آنجا سراغ اتصالات Connections بروید و گزینه ی Mobile Hotspot and Tethering را انتخاب کنید. در این حالت باید قابلیت Bluetooth tethering را روشن کنید، تا بلوتوث فعال شود. پس از اینکه بلوتوث را در گوشی موبایل فعال کردید، لازم است وارد تنظیمات لپ تاپ شوید و بلوتوث لپ تاپ را فعال کنید، تا تلفن همراه و لپ تاپ به اصطلاح جفت شده و به هم وصل گردند.

اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی از طریق Bluetooth tethering

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها