جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه کولر گازی اصلی را از تقلبی تشخیص بدهیم

تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی

بهترین کولر گازی کدام است! سوالی است که هنگام خرید کولر گازی با آن مواجه می شیود. شاید پیش خود فکر کنید که این چه سوالی است، خب مشخص است که کولر گازی ال جی از همه بهتر است، یا نه بگویید کولر گازی سامسونگ حرف اول را می زند؛ یا شاید هم بهترین کولر گازی 2018 را کولر گازی بوش بدایند؛ حال بماند که چه خریداران زیادی برای کولر گازی جنرال ذوق کرده اند. اما سوال این است که کولر گازی مناسب من کدام است و کولر گازی با چه ظرفیت سرمایشی می تواند پاسخگوی من باشد! اصلا در بین این همه برند معتبر باید کدام برند را انتخاب کنم. اما مهمترین موضوع در خرید کولر گازی اصلی بودن کولرگازی است. خدا رو شکر همه ی فروشنده ها هم حرفه ای هستند و به راحتی سر آدم را کلاه می گذارند. با این سوالات پیچیده راه چاره این است که کمی اطلاعات خود را بالا ببرید تا حرف متخصصانه ای برای گفتن داشته باشید و هر حرفی را باور نکنید. به هنگام مطالعه ی مشخصات فنی کولر گازی، احتمالا به ظرفیت سرمایشی BTU و ضریب سرمایشی و نوع کمپرسور و کمپرسور T3 و کمپرسور T1 و بر چسب انرژی و قابلیت اینورتر و غیر اینورتر برمی خورید. با مطالعه ی این مشخصات فنی متوجه خواهید شد که دنیای کولر گازی و خرید کولر گازی چقدر پیچیده است.

خرید کولر گازی اصلی از فروشگاه اینترنتی

متاسفانه این روزها بازار کولر گازی به اشفته بازار تبدیل شده و کولر گازی به اسباب بازی و ساخته ی دست مردم بدل گشته است. این روزها عده ای هستند که روزانه وقت خود را با درست کردن کولر گازی تقلبی می گذرانند و پیش خود فکر می کنند که با مهندسین و طراحان برندهای مشهور فرقی ندارند. با پیاده کردن کلک های ساده ای خر رو رنگ می کنن جای گور خر میفروشند. با این حال متاسفانه هنوز هم خریدارانی هستند که قیمت بسیار پایین را دلیل خوب بودن و با انصاف بودن فروشنده می پندارند و به بقیه ی فروشنده ها ناسزا هم می گویند که چرا با قیمت کولر گازی بازی می کنند. خریداران و کاربران گرامی هر جای کشور ایران کولر گازی با قیمت بسیار پایین تر از قیمت بازار دیدید، لطفا نخرید و یقین بدانید که کولر گازی تقلبی می باشد. ساختن کولر گازی تقلبی کار سختی نیست، کافی است پنل را باز کنند و کمپرسور اصلی را با یک کمپرسور دست دوم و کار کردن و به درد نخور تعویض نمایند. بنابراین هنگام خرید دقبت کنید که از کجا خرید می کنید. اگر از فروشگاه اینترنتی خرید می کنید؛ حتما به نماد اعتماد و مجوز کسب و کار اینترنتی سایت توجه فرمایید و حتی به آدرس و شماره های ثبت شده نیز دقت کنید. اگر دیدید آدرس معتبر نیست و یا شماره ی ثایت معتبر نیست کمی بیشتر تامیل کنید. اگر از فروشنده ی حقیقی خرید می کنید حتما به پنل بیرونی و کندانسور آن دقت کنید و یا پنل داخلی را خوب بررسی کنید که جای رنگ و خط خوردگی بر وری آن نباشد. البته این راهکار برای تشخیص اینورتر واقعی کاربرد دارد.

نشانه های کولر گازی اصلی

برد الکتریکی پنل بیرونی که شامل کمپرسور و کندانسور می شود را باز کنید و آن را بررسی نمایید تا از تعویض آن مطمئن نشده اید خرید نکنید. در صورت مدعی بودن اینورتر INVERTER حتما برد اینورتر را نیز ببینید که بر روی کمپرسور قرار گرفته است. اگر به گفته ی فروشنده گاز R410 در کولر گازی به کار رفته است، حتما از صحت این موضوع مطمئن گردید. کولر گازی بدون گارانتی نخرید و حتما از فروشنده بخواهید گارانتی معتبری را که در شهر شما هم نمایندگی دارد معرفی کند. همچنین قبل از خرید با نمایندگی شرکت گارانتی در شهر خود تماس بگیرید و چند و چون کار را با نمایندگی طی کنید. این روزها واژه ی تبلیغاتی اینورتر inverter زیاد شنیده می شود و تقریبا تمام دستگاه های برای کاهش دادن مصرف انرژی خود از برد الکتریکی اینورتر استفاده می کنند. اما این واژه ی تبلیغاتی گران قیمت چیست که قیمت کولر گازی را تا دو میلیون و بیشتر هم افزایش می دهد. برد الکتریکی اینورتر توانایی این را دارد که از خاموش و روشن شدن مکرر کولر گازی جلوگیری کند.

نکته: کولر گازی هنگام روشن شدن و در مرحله ی آماده به کار شدن سه برابر حالت عادی انرژی مصرف می کند. این داستان باعث شد تا قابلیت اینورتر را در کولر گازی به کار گیرند، تا مانع از خاموش شدن کولر گازی گردد و هر بار این همه انرژی هدر نرود. برای اطمینان از وجود برد الکتریکی اینورتر حتما پنل را باز کنید و خود برد را ببینید و به برچسب اینورتر که بر روی بدنه ی کولر گازی درج شده است اکتفا نکنید. دوستان عزیز فراموش نکنید که یک کولر گازی اصلی حتی اگر قابلیت اینورتر هم نداشته باشد، مصرف انرژی بسیار کمتری از کولر گازی تقلبی اینورتر دارد. نکته ی دیگر اینکه هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی با تضمین اصالت و با شرط برگشت کالا خرید کنید، تا خدایی نکرده بعد از تشخیص تقلبی بودن بتوانید آن را بازگشت دهید.

چند راهکار ساده؛ اما کاربردی

در نهایت مدل کولر گازی یا همان شماره مدل کولر گاز را هرگز فراموش نکنید. برای اطمینان از اصلی بودن کولر گازی باید حتما شماره مدل کولر گازی را از فروشنده بگیرید. اگر کولر گازی اصلی باشد، شماره مدل آن با سایت اصلی همخوانی دارد و البته در این مورد برخی کولر گازی های جنرال در سایت اصلی درج نشده اند و به گفته ی وارد کننده ها در چین ساخته شده اند و کولر گازی چینی می باشند، و به هیچ عنوان کولر گازی تقلبی نیستند. اگر از اصلی بودن کولر گازی اطمینان پیدا کردید آن وقت می توانید با خیال راحت خرید کنید. فراموش نکنید که این وضعیت تنها به شهر بانه اختصاص ندارد و کولر گازی بانه ای دلیل بر تقلبی بودنشان نیست. در شهر بانه نیز مانند سایر شهرهای دیگر کولر گازی تقلبی توسط عده ای سودجو به فروش می رسد مانند تمام شهرهای ایران، حال عده ای به اسم بانه کولر گازی را به شما قالب می کنند. ولی اگر به نکات گفته شده توجه کنید یقین داشته باشید مشکلی برایتان پیش نمی آید.

موضوع دیگری که لازم است آن را با صراحت با شما در میان بگذارم؛ این است که هیچ کولر گازی 5 سال گارانتی ندارد و هیچ کولر گازی بصورت رایگان تحویل داده نمی شود و مهمتر از همه قیمت کولر گازی اصلی در سال 97 و 98 بسیار بالا رفته پس به قیمت های پایین شک کنید. همچنین برخی برندها هستند که در ایران نمایندگی ندارند و نه تنها نمایندگی ندارند بلکه در کل بازار ایران اصلی نیستند. کولر گازی بوش یکی از همین کولرگازی هایی است که در بازار ایران اصل آن پیدا نمی شود. درست است که کولر گازی بوش تقلبی نیست؛ اما کولر گازی آلمان هم نیست. پس لطفا گول روشنده های حرفه ای را نخورید و کولر گازی بوش آلمان را از کشورهای خارجی تهیه کنید نه در ایران. کولر گازی اوجنرال اینورتر نیز جزو کولر گازی های اصلی نیست؛ چرا که کولر گازی اجنرال اینورتر هنوز تولید نشده است. امیدوارم دیگر به هر کانال و یا هر فروشنده ای اعتماد نکنید. در آخر هیچ ارزانی بی حکمت نیست و هیچ گرانی بی دلیل نمی باشد.

 

Related Articles

یک دیدگاه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی افشاری
4 سال قبل

واقعا که آموزنده و حرفه ای بصورت روان و ساده بیان شده و هر شنونده را کاملاً از مسائل کولر گازی های این روزها در بازار با بیان صریح متوجه کرد خصوصاً افرادی مثل بنده که خوزستانی هستم و هم اکنون در جستجوی خرید یک برند خوب هستم ممنون از زحمات و راهنمایی که فرمودین بسیار فوق العاده عالی بود

ما در شبکه های اجتماعی

22,878طرفدارپسندیدن
3,131دنبال کننده‌‌هادنبال کردن
0مشترکیناشتراک
spot_img

آخرین مطالب

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x