کمپرسور تروپیکال T3 چیست| فرق بین کولر گازی T1 و T3 چیست؟

2
8509

کمپرسور تروپیکال T3 چیست؟

کولر گازی وسیله ای سرمایشی است و با تراکم و انبساط گاز چرخه ی سرمایشی را به جریان می اندازد. کولر گازی انواع مختلفی دارند و سازنده ها آنها را در طراحی و نوع های مختلفی مانند اسپلیت ( دو تکه ) و کور گازی پنجره ای و کولر گازی پرتابل و کولر گازی ایستاده و .. تولید می کنند. معمولا کولر های گازی دارای ظرفیت سرمایشی های متفاوتی می باشند و متناسب با مساحت مکان مورد نظر شما می توانید ظرفیت سرمایشی مناسب را انتخاب کنید. کولر گازی 9000 پایین ترین ظرفیت سرمایشی را دارد و بعد از آن کولر گازی 12000 و سپس کولر گازی 18000 و کولر گازی 24000 و کولر گازی 30000 و کولر گازی 36000 و …از جمله ظرفیت های سرمایشی رایج در کولر گازی هستند که اتفاقا بیشترین کاربرد را دارند. از آنجایی که کولر گازی اسپلیت یا دیواری بیشترین طرفدار را دارد از این رو اکثرا در بازار کولر گازی دیواری یافت می شود و می توان مدلهای متنوع و برندهای متنوع را دید که انتخاب را برای شما آسان تر کرده اند. کولر گازی ایستاده نیز در ظرفیت سرمایشی بالای 36000 تولید می شوند و معمولا کولر گازی ایستاده 48000 و یا کولر گازی 50000 و کولر گازی 60000 را شامل می شوند. قیمت کولر گازی نیز تحت تاثیر ظرفیت سرمایشی و نوع کمپرسور نوع گاز مصرفی و قابلیت اینورتر یا غیر اینورتر قرار می گیرد.

سازنده های مختلفی در زمینه ی ساخت کولر گازی فعالیت می کنند و همواره در تلاشند تا بهترین کولر گازی با امکانات رایج و کاربردی و قابلیت های جدید و متنوع را تولید و روانه ی بازار کنند. از جمله بهترین برندهای کولر گازی می توان به کولر گازی ال جی، کولر گازی سامسونگ، کولر گازی جنرال، کولر گازی اجنرال، کولر گازی هیتاچی و … اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت کولر گازی به لیست قیمت کولر گازی مراجعه نمایید.

کمپرسور که در واقع مهمترین بخش کولر گازی می باشد و وظیفه ی خنک سازی گاز را بر عهده دارد. کمپرسور ها دارای مشخصات فنی متفاوتی هستند و هر یک متناسب با ویژگی هایی که دارند برای مناطق خاصی استفاده می شوند. معمولا شرایط و ناحیه ی آب و هوایی و منطقه ی جغرافیایی بر روی انتخاب نوع کمپرسور کولر گازی تاثیر می گذارد. بنابراین قبل از خرید کولر گازی این موارد را در نظر بگیرید.

کمپرسور t3

انواع کمپرسور کولر گازی

از نظر کلاس آب و هوایی، کولر گازی ها را می توان بر اساس آب و هوا و منطقه ی جغرافیایی، سه کلاس آب و هوایی ( T1 ) و خنک ( T2 ) و گرمسیری ( T3 ) وجود دارد. با این حساب مناطق گرمسیری کشور مانند استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان و کرمان و بوشهر بهتر است از کولر گازی تروپیکال tropical و کولر گازی دارای کمپرسور t3 استفاده کنند. t3 در واقع قابلیت کار کردن در دمای بالاتر از 47 درجه سانتیگراد و تا 57 درجه سانتیگراد را دارد و شرایط کار در محیط گرمسیری را دارند.

کولر گازی T1 یا به اصطلاح کمپرسور T1 ، کمپرسوری است که قابلیت کار کردن و خنک کردن دمای محیطی تا 47 درجه ی سانتیگراد را دارد و برای شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب کارآیی فوق العاده ای دارد. این کولر گازی برای مناطقی معتدل خزری، فلات غربی، شمال غربی و مناطقی که هوای نسبتا معتدلی دارند، گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل است. با این تفاسیر متوجه شدید که تفاوت کمپرسور t1 و کمپرسور t3 در تحمل دما می باشد و کولر گازی t1 توانایی کارکردن در دمای بالای 47 درجه ی سانتیگراد را ندارد، حال آنکه کمپرسور t3 توانایی و تحمل دمای 57 درجه سانتیگراد را دارد.

در کل برای کولرگازی های مختلف از سه نوع کمپرسور استفاده می کنند. کمپرسور روتاری، کمپرسور اسکرول، کمپرسور پیستونی. کمپرسور اسکرول و کمپرسور پیستونی فقط t3 هستند و برای مناطق گرمسیری استفاده می شوند و  کولر گازی های دارای کمپرسور پیستونی و اسکرول t3 نیز می باشند. اما کمپرسور روتاری چنین نیست و هم در کولر گازی های T1 و هم کولر گازی های t3 استفاده می شود.

4.2 6 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi
7 ماه قبل

عالیییییییی دمتون گرم کاملترین اطلاعات درباره کولر گازی
مرسی

نظر خدایی
1 سال قبل

سلام.
اطلاعات خوبی دادین.عالی بود دستتون دردنکنه.