تلویزیون سونی یا تلویزیون ال جی – مقایسه کدام برند بهتر است

1
1164
تلویزیون سونی یا تلویزیون ال جی

تلویزیون سونی یا تلویزیون ال جی – در بررسی های پیش تر دو تا برند تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ را با هم مقایسه کردیم . حال می خواهیم برند ال جی با سونی را مقایسه نماییم . در لینک زیر می توانید مقایسه ال جی با سامسونگ را مشاهده نمایید .

 

تلویزیون سونی یا تلویزیون ال جی

خرید تلویزیون سونی یا تلویزیون ال جی

یکی از خرید های تقریبا سختی که این روزها فراگیر شده است ، خرید تلویزیون و سایر لوازم خانگی بزرگ و بالا قیمت منزل است . تلویزیون به عنوان مرکز سرگرمی در خانه می تواند انواع امکانات و قابلیت های متنوع و کاربردی نظیر قابلیت اتصال به اینترنت و قابلیت پخش سه بعدی و … را داشته باشد . یا اینکه یک تلویزیون ساده و معمولی باشد و تنها برای پخش شدن تصاویر و فیلم مورد استفاده قرار گیرد . اما موضوع اصلی در خرید تلویزیون این است که آیا لازم است تلویزیونی با این همه امکانات متنوع خرید ، یا به یک تلویزیون ساده بسنده کرد ! جواب این سوال بسیار ساده است و تنها به سلیقه و علایق خودتان برمی گردد ، اما وظیفه ی اصلی و دو عنصر مهم در کیفیت تلویزیون ، صدا و تصویر تلویزیون است . اگر تلویزیونی دارای کیفیت 4k باشد و مجهز به سیستم صوتی همه جانبه و پرقدرتی باشد به عنوان یک تلویزیون خوب معرفی می شود ؛ اما اگر تلویزیونی امکانات یک تلویزیون بالا رده نظیر اتصال به اینترنت و مجهز به مرورگر اینترنت و.. را داشته باشد ، به عنوان یک تلویزیون بالارده شناخته می شود . به غیر از این بحث ، یکی از مهم ترین سوالاتی که در زمینه ی خرید تلویزیون از سوی خریداران از ما می شود، این است که چه تلویزیونی و از چه برندی بخریم ! آیا تلویزیونی سونی sony بخریم یا تلویزیون ال جی lg یا تلویزیون سامسونگ Samsung!!!  واقعیت این است که هیچ از تلویزیون های سونی و ال جی و سامسونگ بر هم برتری ندارند و تنها در فناوری های استفاده شده و طراحی است که با هم اختلاف دارند .اما همه چیز به نیاز شما و انتظاری که از یک تلویزیون دارید برمی گردد . پس از اینکه نیاز هایتان را دسته بندی کردید و در اخر به این نتیجه رسیدید که چه نوع تلویزیونی مد نظر شماست می توانید در بین مدل های پیشنهادی یکی را انتخاب نمایید .

مقایسه قیمت تلویزیون ال جی با تلویزیون سونی

از مهمترین مولفه هایی که در خرید تلویزیون مهم است ، قیمت تلویزیون می باشد . شما باید هزینه ای را که برای خرید تلویزیون کنار گداشته اید در نظر داشته باشید و سپس در محدوده ی قیمت مورد نظر تلویزیون خود را رانتخاب کنید . اگر بخواهیم بین تلویزیونو های سونی sonyو تلویزیون ال جی lg از نظر قیمت مقایسه ای انجام دهیم ، باید به این واقعیت اعتراف کرد که قیمت تلویزیون سونی بالاتر از قیمت تلویزیون ال جی است و این هم به موضوع اصالتی بر می گردد که در تلویزیون های سونی نهفته است . شرکت معتبر کرده ای ال جی با ترفند خاصی توانسته است که همه ی مردم را از داشتن تلویزیونی با امکانات مناسب بهره مند کند و این ترفند چیزی نیست جز تولید تلویزیون در قیمت های مختلف و متنوع و با این کار توانسته است بیش از نصف بازار را از آن خود کند اما سونی تلویزیون هایش قیمت نسبتا بالاتری دارند و البته کیفیت ساخت بالاتری هم دارند .

مدل ال جی قیمت از کمترین تا بیشترین مدل سونی قیمت از کمترین تا بیشترین
سایز 32 اینچ از 1 تا 1.1 میلیونسایز 32 اینچاز 1.1 تا 1.3 میلیون
سایز 43 اینچ از 1.4 تا 1.7 میلیونسایز 40 اینچ
سایز 43 اینچ
از 1.8 تا 2 میلیون
از
سایز 49 اینچ از 1.9 تا 3.8 میلیونسایز 48 اینچ
سایز 49 اینچ
از 2.7 تا 3 میلیون
از 3.3 تا 4 میلیون
سایز 55 اینچاز 2.8 تا 8 میلیون سایز 55 اینچاز 3.5 تا 12 میلیون

سیستم عامل در تلویزیون سونی و ال جی

تلویزیون اسمارت smart tv در واقع تلویزیونی که به اینترنت متصل شود و مبتنی بر سیستم عامل خاصی باشد و از امکاناتی مانند جست و جو در اینترنت و قابلیت اشتراک گذاری و دانلود و نصب فایل های مختلف بهره ببرد . سونی تلویزیون هوشمند خود را مبتنی بر سیستم عامل آندروید تی وی android tv طراحی کرده است که از سیستم عامل های گوگل است و توانایی ها و قابلیت های بالایی دارد و سونی برای اجرای روان و حرکت سریع برنامه های مختلف از پردازنده ی اختصاصی اش به ایکس ریلیتی x-reality استفاه کرده است و شاید دلیل برتری تلویزیون های هوشمند نسبت به ال جی در همین پردازنده ی قدرتمند باشد . شرکت ال جی با بهره گیری از سیستم عامل اختصاصی خودش به نام webos کاربرانش را از نوار منوی متفاوت و راحت و همچنین امکانات مختلف نظیر اشتراک گذاری اسان و بی سیم بهره مند می کند . گفتنی است که نوار منوی تلویزیون اسمارت سونی نیز کاربری راحت و قابل استفاده ای دارد چرا که اکثر کاربران با سیستم عامل اندروید اشنایی دارند و چکونگی کار کردن با آن را قبلا از طریق موبایل و یا تبلت فراگرفته اند . در زیر مدل های که داریا سیستم عامل هستند اشاره شده است :

تلویزیون سونی تلویزیون ال جی
سری X7000Eسری LJ570
سری X8000Eسری LJ610
سری X9000Eسری LJ615
سری X9300Eسری LJ550
سری W650Dسری UJ630
سری W800Cسری UJ634
سری UJ752
سری SJ8
سری OLED
سری UH850 , UH855

طراحی تلویزیون سونی و ال جی

یکی دیگر از موضوع هایی که در تلویزیون سونی و تلویزیون ال جی متفاوت به نظر می رسد ، طراحی و ساختار تلویزیون می باشد . سونی در تلویزیون های هم رده و هم سری اش از یک طراحی ثابت بهره برده است که بدون توجه به برند حک شده بر روی پایه ، می توان تعلقش را به شرمت معتبر سونی تشخیص داد . پایه های به کار رفته در سری تلویزیون های X9000E و X8500E مشابه هم هستند که مسولیت سنگین زیبایی تلویزیون را عهده دار شده اند ، این پایه ها ی شکیل به همراه قاب نازک و باریکی که اطراف نمایشگر را فراگرفته است ترکیب جدیدی از جذابیت را به رخ می کشد . اما سونی در تلویزیون های سری 9 مانند X9330D از طراحی متفاوت تری استفاده کرده است که خوش سلیقگی و خوش ذوقی طراحان سونی را می رساند ، پایه هایی بسیار متفاوت و زیبا کاری کرده اند که این تلویزیون سونی مانند یک اثر هنری مورد استقبال قرار گیرد .

طراحی تلویزیون های ال جی مختص یه خودش می باشد و سعی کرده از کپی برداری و تقلید از سازندگان دیگراجتناب کند . با نگاهی به تلویزیون ال جی مدل sj8500 متوجه می شوید که این تلویزیون دارای پایه های هلالی شکلی است و بطور بسیار زیبایی تراشکاری و نظم در مدل پایه های به چشم می خورد ، همچنین پایه های دو شاخه ای که در مدل تلویزیون SJ800 دیده می شود نمونه ی دیگری از طراحی ال جی است . ال جی در تلویزیون های اولد خود نظیر تلویزیون OLED55C7 از طراحی یکپارچه و مستطیلی شکلی برای پایه هایش استفاده کرده است ، که تمام وزن تلویزیون را به دوش خواهد کشید . با این تفاسیر می توان پی برد که تلویزیون های سونی و ال جی از نظر طراحی تفاوت چندانی با هم ندارند و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند . من شخصاً ظاهر وطراحی تلویزیون سونی را ترجیح می دهم و شاید شما تلویزیون ال جی مورد پسندتان باشد .

 

کیفیت تصویر تلویزیون LG – SONY

تلویزیون ها دارای کیفیت های پخش متفاوتی هستند که به مرور زمان به تکامل رسیده اند و به جایگاه کنونی دست یافته اند . در ابتدای ورود و ظهور تلویزیون ها چیزی به نام کیفیت تصویر برای هیچ کس مفهومی نداشت و کسی فکرش را نمی کرد روزی این جعبه ی جادویی می تواند تصاویرو فیلم ها را زندگی کند و اقعی ترین لحظه ها را به رخ تصویر بکشد . کیفیت SD و HD که در چند سال پیش در تلویزیون ها استفاده می شدند اکنون جای خود را به کیفیت فول اچی دی و فورکی و البته سوپر فورکی داده اند . این روزها تقریباً اکثر تلویزیون ها دارای کیفیتی به نام 4K هستند و با نام تلویزیون 4K به فروش می رسند . می دانید که تلویزیون 4K چهار برابر تلویزیون Hd کیفیت دارد و تصاویری که به معرض نمایش می گذارد دارای 8 میلیون پیکسل هستند . یعنی تلویزیون فورکی 4k بای پخش کردن هر تصویر باید 8 میلیون پیسکل را بر روی نمایشگر بنشاند تا تصویر درست شود ، طبیعی است که با این همه پیکسل می توان ناپیداترین نقاط تصویر را هم مشاهده کرد و هر چیز ناواضحی را به راحیتی تشخیص داد . در بین سازنده ها نیز رقابت داغی وجود دارد و همه ی سازنده ها با تولید تلویزیون های 4k کاری کرده اند کیفیت را به اوج خود برسانند ، البته پشتیبانی از قابلیت hdr از دیگر تکنولوژی های به کار رفته تصویر است که باعث بهبود کیفیت تصویر می شود که خوشبختانه هم تلویزیون سونی و هم تلویزیون ال جی از چنین قابلیت ها و کیفیتی برخوردار هستند .یعنی هم کیفیت 4k دارند و هم اینکه از فناوری hdr پشتیبانی می کنند .

 

تلویزیون ال جی بهتر است یا تلویزیون سامسونگ

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جمال
2 سال قبل

عالی بود
سونی با کیفت تر از هر محصول